Get Well, Japan / Aliento, Japón

I have been reluctant to write for quite a while, fashion week’s special events were all over the place, and there were so many great collections that it was hard to keep up (meaning whenever I tried to write about some collection I got lost in the image feast). Then the sad events of Japan unfolded, and spirit is not very fashiony-seems very wrong to even think about it. But then I remembered something that designer Tom Ford said in the fall season of 2003, when rumours of war were on the air. Most of the designers were channeling the 1940’s postwar aesthetic, taking shelter from the unknown and uncertain in something they knew well, and was familiar. Just like the saying goes, better the devil you know than the devil you don’t, although in spanish it has an awful meaning because it is something like better the bad you know than the good you don’t. But his collections for Gucci and YSL were a joy of beauty and even more luxurious than usual (surprisingly it was possible). He explained it with one of those lines that doesn’t seem that relevant, but when given a thought, it results as a brilliant observation. He said that in troubled times, he doesn’t focus on depression, but wishes to be happy and craves for beauty. Despite sounding incredibly selfish and shallow, it works as a natural defense mechanism. I’d be lying if I said I want to see a meaningful deep movie when I’m not feeling well. I want to laugh, at anything, and for a brief moment, feel life a bit lighter. So this one goes for Japan.

良くなる – 良くなる – 良くなる – 良くなる – 良くなる – 良くなる-

He estado un poco reacia a escribir por un tiempo; los eventos especiales de las semanas de la moda mundiales estallaban por todos lados, y hay tantas colecciones buenas que era difícil mantenerse al día (esto es porque que cada vez que intentaba escribir algo acerca de alguna colección me perdía en el festín de fotos). Después sucedieron los tristes eventos de Japón, y el espíritu no está muy moda que digamos – incluso parece inconcebible aventurarse a pensarlo. Pero después me acordé de algo que el diseñador Tom Ford dijo en la temporada de invierno del 2003, cuando recién corrían rumores sobre la guerra que se avecinaba. La mayoría de los diseñadores canalizaron la estética de post-guerra de 1940, refugiándose de lo desconocido y de la incertidumbre en algo que conocían y les era familiar. Tal y como dice el dicho mejor malo conocido que bueno por conocer. Pero sus colecciones para Gucci y YSL fueron un canto a la belleza y aún más lujosas que de costumbre (increíblemente era posible). Lo explicó con una de esas frases que en el momento no parecen relevantes en absoluto, pero dándole una segunda vista, se desprende como una observación brillante. Lo que dijo fue que en tiempos turbios, no quiere concentrarse en su depresión, sino que quiere ser feliz y ansía belleza. A pesar de sonar terriblemente egoísta y superficial, funciona como un mecanismo de defensa natural. Mentiría si dijera que cuando me siento mal quiero ver una película profunda en su significado. Quiero reírme, de lo que sea, y por un instante sentir la vida un poco más liviana. Así que esto es para Japón.

  • Dress / Vestido – Vintage
  • Bag / Cartera – CTLT
  • Indie Shoes / Zapatos Indie – Melissa
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One Response to Get Well, Japan / Aliento, Japón

  1. flora says:

    me encanta todo! el peinado, el vestido, la cartera y como salis sonriendo🙂

    beson!

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